2011. július 11., hétfő

Torrevieja

Torrevieja kisváros Spanyolországban, Valencia tartományban. Különleges fekvését - és klímáját - környezete adja: a város egy nagy sós vizű tó és a tenger között fekszik.

 

Nagyon magas az évi napsütéses órák száma, tél gyakorlatilag nincs, s a hőmérséklet nagyon kiegyenlített: télen 12-18 °C, nyáron 30-32 °C. A helyi éghajlat száraz, meleg, évente több mint 300 napsütéses nap. A dél-spanyolorszságban tapasztalt erős meleget a tenger kissé mérsékeli. Nincs tomboló hőség, állandó az enyhe tengeri szél. A WHO megállapítása szerint Torrevieja környéke a világ legegészségesebb klímájával rendelkezik. Nincs környezetszennyeződés, viszont vannak szép homokos (Costa Blanca = Fehér Part) és sziklás öblök, pálmaligetek, kaktuszerdők. Az utóbbi 25 évben a spanyol tengerpart egyik legdinamikusabban fejlődő partszakasza. A spanyolok szinte kisebbségben vannak, több, mint 1 millió brit és skandináv él ezen a partszakaszon.



Száz évvel ezelőtt még csak kis halászfalu. Jövedelme nagy részét a közelében levő két nagy sós tó kiszáradásakor termelt só képezte. Ez a tevékenység továbbra is megmaradt és ma is több mint egy millió tonna sót termelnek itt.



Ha idén még nem tudod, hogy hova menj külföldön kikapcsolódni, akkor Torrevieja -t nagyon tudom ajánlani. Pár éve én is voltam és nagyon tetszett. A szállodám a parttól kb. 10méterre volt és gyönyörű kilátásom volta tengerre. Viszont ha oldalra néztem, akkor a városra volt rálátásom, ami este különösen szép volt. Tetszett, hogy van köves part rész is és strandolásra alkalmas homokos part is. Amint már írtam, nagyon sok külföldi van itt. Én magam is rengeteg más nemzetiségű emberrel találkoztam és ismerkedtem. A legjobb volt, hogy szinte minden este volt a parton több helyen is óriási tábortűz és rengeteg fiatal ott beszélgetett, borozgatott, zenéltek. Az ilyen összejöveteleken finnektől elkezdve hollandokon át még a házigazda spanyolokkal is lehet ismerkedni. A part homokját rendbe szedő autó jelezi a tábortűz végét és akit nem szívott ki a nap az tovább mehet szórakozni hajnalig.


Torrevieja facebook oldala:
http://www.facebook.com/pages/Torrevieja/34378277082?sk=photos#!/pages/Torrevieja/34378277082?sk=info

Érdemes ellátogatni Torrevieja -ba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése